たんすの中から出てきた、
とあるイベントの時に、作ったオリジナルTシャツ。

"When You Thought I wasn't looking"
という詩がとても心に残り、最後の数行をプリントしたもの。
とっても素敵な詩ですので、御紹介いたします。

*********************************************
"When you thought I wasn't looking,
I saw you hang my first painting on the refrigerator,
and I immediately wanted to paint another one.

When you thought I wasn't looking,
I saw you feed a stray cat,
and I learned that it was good to be kind to animals.

When you thought I wasn't looking,
I saw you make my favorite cake for me
and I learned that the little things can be the special things in life.

When you thought I wasn't looking,
I heard you say a prayer,
and I knew there is a God I could always talk to and I learned to trust in God.

When you thought I wasn't looking,
I saw you make a meal and take it to a friend who was sick,
and I learned that we all have to help take care of each other.

When you thought I wasn't looking,
I saw you give of your time and money to help people who had nothing
and I learned that those who have something should give to those who don't.

When you thought I wasn't looking,
I felt you kiss me good night
and I felt loved and safe.

When you thought I wasn't looking,
I saw you take care of our house and everyone in it
and I learned we have to take care of what we are given.

When you thought I wasn't looking,
I saw how you handled your responsibilities, even when you didn't feel good
and I learned that I would have to be responsible when I grow up.

When you thought I wasn't looking,
I saw tears come from your eyes
and I learned that sometimes things hurt,
but it's all right to cry.

When you thought I wasn't looking,
I saw that you cared
and I wanted to be everything that I could be.

When you thought I wasn't looking,
I learned most of life's lessons that I need to know
to be a good and productive person when I grow up.

When you thought I wasn't looking,
I looked at you and wanted to say,
"Thanks for all the things I saw when you thought I wasn't looking.'"
Each of us, parent, grandparent, relative or friend,
influence the life of a child.
Today I said a prayer for you.

How will you touch the life of someone today?

*********************************************
「ぼく、ちゃんと見てたよ」 (作者不明)
 
見てないと思ってたかもしれないけど、ぼく、ちゃんと見てたよ
ママがぼくが始めて描いた絵を冷蔵庫に貼ってくれたのを
すぐに次の絵を描こう!って思ったよ
 
ぼく、ちゃんと見てたよ
パパが野良猫にえさをあげてたのを
ぼくも動物に優しくしてあげようと思ったよ
 
ぼく、ちゃんと見てたよ
ママがぼくの大好きなケーキを焼いてくれていたのを
小さなことこそ人生でとても特別なことになるんだってわかったよ
 
ぼく、ちゃんと見てたよ
パパがお祈りしているのを
神様はいつでもぼくの話を聞いてくれて、信頼できるんだってわかったよ
 
ぼく、ちゃんと見てたよ
ママが病気のお友達のところに食事を作って持って行ってあげたのを
ぼくらはみんな助け合わなければいけないってわかったよ
 
ぼく、ちゃんと見てたよ
パパがなにも持っていない人のために時間とお金を捧げていたのを
何かを持っている人は、持っていない人に与えるべきだとわかったよ
 
ぼく、ちゃんと見てたよ
ママがぼくにそっとおやすみのキスをしてくれたのを
ぼくは愛されて守られているんだなぁってわかったよ
 
ぼく、ちゃんと見てたよ
パパが家のことや家族の面倒を見てくれているのを
与えられたものを大切にすることを学んだよ
 
ぼく、ちゃんと見てたよ
ママが、気分がよくない時でもちゃんと責任を果たしているのを
大きくなったらぼくも責任感のある人間になろうと思ったよ
 
ぼく、ちゃんと見てたよ
パパが涙を流しているのを
人生には時には傷つくこともあって、
そんなときは泣いてもいいんだとわかったよ
 
ぼく、ちゃんと見てたよ
ママがぼくをほんとに大事にしてくれているのを
ぼくは大きな人間になろうって思ったよ
 
ぼくが見ていないってパパやママが思っていた時こそ
ぼくはパパとママの後姿から、立派な大人になるためのレッスンを学んだよ
 
ぼくが見てないだろうってパパとママが思ってた時も
ぼくはパパとママをちゃんと見ていて、
「ぼくが見ていないところでもパパとママがしてくれてたことに、本当に感謝しています」
って言いたかったんだよ

私達一人一人の生き方が、親として、祖父母として、また親戚や友達として
子供の人生に影響を与えています。

私は今日あなたのために祈りました。
あなたは今日、どんな風に他の人の魂に触れましたか?
 
(訳:佐川 睦さん)

素敵な一日を!

いつも幸せを願っています

竹内 嘉浩
竹内 嘉浩株式会社呉竹(くれたけ心理相談室、呉竹コンサルティングサービス)
毎日書こうと心がけていましたが、最近毎日書けていません。出来る範囲で皆さんとのコミュニケーションを図りたいと思っています。
There is no time like the present.

カウンセリング・コンサルティングのご予約 

ちゃんと見てたよ” に対して1件のコメントがあります。

  1. hyutamama より:

    SECRET: 0
    PASS:
    私もひゅうちゃんががそう思ってくれてるといいな・・・。
    「ぼく、ちゃんとみてたよ」
    って、言ってもらえたら、とっても幸せ♪
    自分が正しく生きているのかは
    わからないけど・・・
    正直には生きてるつもり・・・
    全てが手本にはなれないけど
    その中で感じてもらえたら幸せ・・・かな??
    押し付けずに・・・感じてもらえたら
    すごく嬉しいな!って思います。
    言う事を聞く人間がいいとは限らない。
    感じられる人になりたい、なって欲しいです。

コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 が付いている欄は必須項目です